zondag 20 december 2015

Ik deel, of ik deel niet...

Nog een paar dagen en het is kerst.
Dan nog een paar dagen en het jaar is voorbij.
Als ik nu niet iets op mijn blog zet...
Voel je het moeten?
Dat was ook wat ik zei tegen manlief: 'Ik moet nog iets op mijn blog zetten'.
Als ik het woord moeten gebruik moet ik gelijk denken aan het boek 'Moeten maakt gek' dat ik ooit  puur op zijn titel heb gekocht.
Wat betreft mijn blog, ik moet niets, maar het was wel zo dat de stem van mijn blog, de rest van wat ik wou doen, overheerste.
En ja, het is ondertussen alweer weken geleden dat ik iets geschreven heb, en zo het jaar afsluiten is eigenlijk best wel mager.
Denk nou niet dat ik niet van deze tijd van het jaar houd.
En dat ik in een soort winterslaap ben.
Ik ben juist gek op deze periode van het jaar.
Deze weken voorafgaande aan kerst.
En ik geniet daar dan ook ten volle van.
Al heb ik jullie daar de afgelopen tijd totaal geen deelgenoot van gemaakt.
De wereld is zo vol met informatie en dingen te doen.
Soms is het gewoon heerlijk om hier in op te gaan en te genieten van al deze aangeboden schoonheid.
Waarom tijd besteden aan delen, wat voor mij toch vaak een zoeken naar woorden en beelden is, terwijl dit juist ook een tijd is van .... gewoon genieten.


Gewoon genieten


Afbeelding: www.christmaholic.nl