dinsdag 6 december 2016

Dag 6...

Een paar dagen eerder zei ik nog 'Ik ben echt niet van plan om doorlopend verslag uit te brengen van hoe goed ik het er van afbreng als het gaat om het vervullen van VERLICHT de WERELD 'opdrachten'.
Doorlopend?
Is dat trouwens dagelijks of regelmatig?
Toen ik doorlopend schreef dacht ik zelf eerder aan dagelijks.
Net even gegoogled en doorlopend betekent: Aaneengeschakeld, Aan een stuk door, Aldoor, Almaar, alsmaar, Altijd, Constant, Continu, Gedurig, Geregeld, Non-stop, Onafgebroken, Ononderbroken, Onophoudelijk, Onophoudend, Steeds, Voortdurend.

In ieder geval, we zijn nog maar bij dag 6 en wat ik nu al geleerd heb is dat ik iets minder snel iets moet roepen, al heb ik me inderdaad niet dagelijks gemeld, al had dat ook zomaar gekund.
Maar ja, dat had ik van te voren kunnen weten, zoals de wind waait, waait mijn jasje, maar omdat zo zwart/wit op papier te zien staan...
Alhoewel vandaag kan ik daar niets aandoen  šŸ˜‡
Suggestie twee van VERLICHT de WERELD zegt namelijk: post uw favoriete Schrift tekst op sociale media.
En laat ik dat vandaag nu net niet kunnen doen.

Natuurlijk zou ik zo een tekst kunnen posten, er zit er zelfs een nu in mijn hoofd, 'Overleg met de Heer in of bij alles wat uw doet', maar graag geef ik daar gelijk een aanvulling op.
Ik leg dat een andere keer nog wel uit, als ik de tekst correct post.
Maar voor nu kan dat niet.
Mijn papieren Schriften liggen in de kerk, en mijn opladers zijn op reis, waardoor ik nu niet bij mijn tablet Schriften kan zoals ik dat wil.

Maar bij het neerschrijven van de woorden zwart/wit moest ik wel denken aan, dat het vandaag 6 december is, en dat Sinterklaas weer onderweg is terug naar Spanje, om volgend jaar weer terug te keren, met in zijn kielzog weer de nodige discussies.

Het lijkt wel of men in deze discussie alleen maar kan denken in termen van zwart en wit of voor en tegen.
De een aan de ene kant en de ander aan de andere kant, met de hakken stevig in het zand. En dit alles over de ruggen van de kinderen.
Als dit het beeld is wat wij ouders en ouderen geven, als kemphanen tegen over elkaar, wat kunnen we dan verwachten van een volgende generatie?

Sean Covey, hij is de zoon van Stephen R. Covey, heeft een boek speciaal geschreven voor de volgende generatie. Trouwens op het kaft staat geschreven: Alles wat je ouders je niet vertellen. En of laten zien, zou ook een mooie aanvulling kunnen zijn. Want hij heeft het in zijn boek over Win-Win situaties en daarover zegt hij het volgende:

'Winnen-winnen is de overtuiging dat iedereen kan winnen. Winnen-winnen is een groot feest. Het is de overtuiging dat er genoeg succes is voor iedereen. Het is niet jij of ik. Het is jij en ik. Het gaat er niet om wie het grootste stuk taart krijgt. Er is genoeg taart voor iedereen. Het is een groot feest. Winnen-winnen creĆ«ert altijd meer. Het is een eindeloos feest.


 
 
VERLICHT de WERELD, dag 6
Suggestie 2: Post uw favoriete Schrift tekst op sociale media.