maandag 7 april 2014

Even niet.....

Zoals jullie weten ben ik bezig met dag 1 en mijn ooit-lijstje.
Daar ligt momenteel mijn hart, mijn verlangen, mijn gedachten en mijn tijd.
En het grappige daarvan is, dat ik eigenlijk helemaal geen behoefte heb om dit te delen op mijn blog.
Schrijven neemt soms meer energie, dan het mij geeft.
Dan pak ik liever een boek. 

.

De reis

Op een dag wist je eindelijk
wat je moest doen, en begon,
hoewel de stemmen om je heen
hun slechte adviezen
bleven roepen - 
hoewel het hele huis
begon te schudden
en je het oude getrek
aan je enkels voelde.
"Maak mijn leven!"
riep iedere stem.
Maar je stopte niet.
Je wist wat je moest doen,
hoewel de wind
met zijn stijve vingers
aan de fundamenten knaagde,
hoewel hun melancholie
ondraaglijk was.
Het was al laat
genoeg, en een wilde nacht,
en de weg vol gevallen
takken en stenen.
Maar terwijl je hun stemmen achterliet
begonnen beetje bij beetje
sterren te schijnen
door deze wolkenkleden,
en er was een nieuwe stem
die je langzaamaan
als de jouw herkende,
die je gezelschap hield
terwijl je dieper en dieper afdaalde
de wereld in,
vastberaden het enige te doen
wat je kon doen - 
vastberaden het enige leven te redden
dat je kon redden.





Afbeelding: flickr.com; Zoals de wind waait.
Gedicht: Karma Repair Kit: Items 1-4 | Richard Brautigan