woensdag 24 september 2014

Laat Ons mensen maken naar ons beeld...






Ik herinner Me nog zo goed de dag toen je bij Mij vandaan ging, 
wandelend door de sluier heen, 
stoutmoedig om je aardse roeping te volbrengen.
Ik had tranen in Mijn ogen toen Ik je geest omhulde met een mantel van liefde, en je wegstuurde naar  ‘school’.
Wees ervan verzekerd dat Mijn gedachten nu bij je zijn, zoals altijd.
Ik houd van je met geheel Mijn hart.
Ik weet van je leven, het goede en het slechte,  je verdriet, je teleurstellingen, je onbeloonde prestaties,  je frustraties en verleidingen.
Maar onthoud dit voor altijd, ALLES WAT IK HEB IS VAN JOU, 
als je alleen maar weer wilt terugkomen.
Kind, onthoud dat Ik in jou iets Goddelijks heb geplaatst,  
zoals in al Mijn kinderen.
Ik houd van je.
Je hebt een of andere gezegende gave, 
een zeker talent, een klein deel van Mij in jou. 
Zoek ernaar, ontwikkel het, gebruikt het, en bovenal, deel het met anderen.
Als je werkelijk van Mij houdt help anderen dan zichzelf te vinden, 
en leidt ze tot Mij.
Toon je liefde door te dienen. 
Bekeer je van je fouten en weest nederig.
Wees altijd leergierig en streef steeds naar verbetering.
Ik gaf je zwakheid om je te helpen nederig te zijn, 
vervloek Me daarom niet.
Ik deed het omdat Ik van je houd.
Wees hoopvol. Laat ontmoediging je niet verzwelgen.
Ik zal er zijn al je Me nodig hebt.
O, Mijn kind, houd op met nutteloos te twisten, weest vredestichters.
Het breekt Mijn hart te zien dat zoveel van Mijn kinderen vechten.
Als ze konden zien waar Ik op hoopte, 
wat Ik voorbereidde en verlangde voor hen.
Mijn hart breekt als ik ze gadesla.
Maar jij, Mijn getrouw kind, bent Mijn hoop.
Het is door jou dat Mijn werk moet voorgaan.
Je hebt niet veel tijd en er is nog zoveel te doen.
Ik smeek je om te beginnen.
Volbreng de roeping die Ik je gaf voordat je Mij verliet. 
Ik zal je helpen.
Ik ben nooit te druk of te ver weg om tot je te komen. 
Ik ben altijd dichter bij je dan je veronderstelt.
Er is zoveel dat Ik je wil vertellen maar wat nu niet kan.
Kom dikwijls tot Mij in gebed.
Ik houd er zo van om tot je te spreken Mijn kind.
Ik wil je zo graag in mijn armen nemen,
maar ook Ik moet geduldig wachten tot die tijd.
Tot dan laat Ik je hier met Mijn vrede, Mijn zegen en Mijn liefde.
Vergeet het niet, Ik ben heel dicht bij als je Mij nodig hebt.
Heb vertrouwen in Mij zoals Ik dat in jou heb.
Ik houd van je en mis je heel erg, 
en o, hoe kijk Ik uit naar je terugkeer tot Mij en je Moeder .

Met al Mijn liefde en geheel Mijn hart,
Je Hemelse Vader. 


Ps: 
Ik ben mijn gezinsavond mappen aan het organiseren.
Tijdens dat proces kwam ik bovenstaande tekst tegen. 
Al eerder geplaatst op mijn blog, maar te mooi om dat niet opnieuw te doen. 
Kan ik ooit genoeg doordrongen zijn van het feit dat ik Zijn kind ben?
Tekst: ? Afbeelding: alexislaugh.blogspot.com