maandag 27 juni 2016

Become...

Of, met andere woorden: worden.
Worden wie we kunnen zijn.
Als je niet precies begrijpt wat ik bedoel of waar ik heen wil met 'become', dat geeft niet.
Ik weet zelf ook nog niet precies wat ik de komende tijd hierover zal berichten.
Het pad hoeft niet duidelijk verlicht te zijn om een stap te kunnen zetten.
Maar op de een of andere manier valt het woord 'become' me de laatste tijd op in de dingen die ik lees, vandaar.

Er is niets in dit leven, geen enkele ervaring,
of zij is heilzaam voor allen die zich erin verdiepen
en het beste van die ervaring proberen te maken.

Brigham Young




Door een crisis ontwikkelen we ons 
wanneer ons de moed ontbreekt dat uit vrije wil te doen.
Overleven is niet alleen maar doorgaan met ademhalen.
Overleven is het vermogen elke crisis of verandering te gebruiken 
om je leven krachtiger, effectiever en bevredigender te maken.
Overleven is het vermogen op te geven wie je was, 
zodat je kunt evolueren naar iemand met meer vreugde en helderheid.
Ieder eind is een nieuw begin.
Maar omdat we het zo moeilijk vinden om los te laten, 
is het onzeker of we onszelf naar een betere plek kunnen brengen.
Leren goed te leven, betekent leren los te laten.
Wanneer we dat weten en kunnen, worden we gelukkig en succesvol. 

Laura Day.