maandag 26 mei 2014

Vlindergeluk...


Soms zijn er dagen dat je leven niet meer is dan een aaneenschakeling van geluksmomenten. 
En juist omdat het moment zo klein is, zou je er bijna aan voorbij kunnen gaan.  
Neem nou afgelopen vrijdag.
Niet meer dan een gewone doorsnee dag.
Eigenlijk, zo op het eerste gezicht, niet het vermelden waard. 
Zeker als je op zoek bent naar uitdagende zaken en/of grote belevingen. 
Maar voor mij stond deze dag in het teken van het 'kleine' genieten.




Gewoon die dag, zoals ik wel vaker doe, op mijn fiets naar de markt gegaan.
Onderweg genoot ik van het groen en de zon.
Graag had ik 's morgens een ontbijtje met manlief gedaan, maar vanwege werkzaamheden kon hij zich niet vrijmaken.
Op de markt kwam ik twee naailesmeiden tegen, die samen een ontbijtje gingen doen, en aangezien manlief niet kon en ik kortingsbonnen had, heb ik die van mij aan hun gegeven.
Daarna een leuk lapje stofje gekocht en wat groente en fruit.
Om via allemaal andere wegen terug naar huis te fietsen, wat ik de toeristische weg noem. 
Boterhammetjes gemaakt, met onder andere wat bieslook en uiengroen uit eigen tuin. 



In eerste instantie had ik het allemaal zelf niet eens in de gaten, pas toen ik stil stond, of beter gezegd, met mijn bordje neerstreek in mijn eigen achtertuin, besefte ik, dit is genieten.
Geluk is niet voor niets als een vlinder...