woensdag 26 mei 2021

De reis gaat verder


Je wordt niet in je eentje zwanger. Dat is waar ik het over wil hebben. Maar.... zodra ik dit gezegd hebt zijn daar al weer een aantal afleidende gedachten. Het probleem is dat ik onderweg van alles tegen kom. Dat waar ik het over wil hebben noem ik zelf mijn rode draad, en alles wat tussen door komt zie ik als een soort hangertje die aan deze rode draad opgehangen kan worden. Het is niet zo dat ik met hangers wil werken, het gebeurt gewoon. Elke vogel zingt immers zoals hij gebekt is. En dwaal ik af. Zo ook dit keer. 

Maar zoals ik al eerder schreef, reizen is ook van informatie naar informatie gaan. Kreeg een berg informatie over me heen toen ik mezelf de vraag stelde wat nu de beste manier van reizen was. Want ergens in mijn achterhoofd was daar de gedachte van een rechte lijn tussen punt a en b. Met andere woorden 'Houd je bij je onderwerp'. Maar ja, zie die twee maar eens te combineren. Aan de ene kant in een rechte lijn je bij je onderwerp houden, en aan de andere kant hangers die ook zo hun aandacht vragen. Tot ik tussen al deze informatie een klein filmpje zag (doorklikken). Ik blijk gewoon altijd die tijd de snelste weg te hebben bewandeld. Helemaal snappen doe ik het niet, maar voor nu is dat niet van belang. Ik herkende direct mijn rode draad. Zegt een beeld niet meer dan duizend woorden? Ik hervat mijn reis 'in je eentje word je niet zwanger'. Alleen niet vandaag. Stiekem vind ik het wel hilarisch, het filmpje. Als ze vinden dat...dan...  

Ik heb namelijk een aantal foto's die gedeeld willen worden. Het afgelopen weekend waren wij in Twente, bij mijn moeder. Tussendoor heb ik haar wel gezien, maar dat wij bij haar gelogeerd hebben was door corona alweer even geleden. Ondertussen heeft zij haar beide vaccinaties gehad en wij onze eerste. Uiteraard gingen onze fietsen mee.

  

Hier zijn we gestart, knooppunt 83


Fietsen in alle rust


Met prachtige doorkijkjes
 

De route zei dat we linksaf moesten, richting 91
maar rechtsaf, 93 zag er zo aantrekkelijk uit dat we even afgeweken zijn. 


Toch nog niet genoeg schapen gezien.


Dit maakt allemaal onderdeel uit van het waterwingebied
Rectum Ypelo.
Ook hier een picknicktafel.


Weer terug op onze route, omgeving Enters Reggedal.
Links zie je nog een stukje steiger, waar een niet erg spraakzaam iemand zat te vissen.
Manlief vist ook graag, maar geen visserslatijn gehoord. 


Alleen voor fietsers, heerlijk


Zonder woorden


Wat zo fijn is aan waar wij fietsten,
overal bankjes en picknickplaatsen.
Nu de temperatuur nog iets omhoog. 


Wat een stelletje schoonheden


Af en toe kruisten we een weg met auto's


Twentse gastvrijheid: Goat lekker zitt''n
 Voor de vermoeide wandelaar of fietser.
Dit is ook een heerlijk wandelgebied. 


Door het bos.
Geen auto gezien, wel grote landbouwvoertuigen


Natuurspeelplaats De Klimkuil
Terug door Wierden, waar we langs een prachtige natuurspeelplaats kwamen


Via deze weg terug naar 83, waar we begonnen zijn.
Dit keer hebben we Wierden links laten liggen.
Ondanks de kringloopwinkel daar. 


We zijn er nog een keer samen er op uit gegaan, maar dit keer zonder fiets. Maar ook vanuit de auto is er genoeg moois te zien. 
 
Vanuit de auto, door een geopend raampje


Door de voorruit


De Kribbenburg, Lutterzand
Dit is het riviertje de Dinkel aan de ene kant van de brug.


Het uitzicht op de Dinkel aan de andere kant van de brug.
Ondanks de regen toch uitgestapt. 
Bezoek je Twente dan kun je in deze omgeving je hart ophalen, 
zeker ook als je ook van wandelen houdt. .


Bloemenbeek, De Lutte


Te mooi om te negeren.
Op de weg terug naar huis vanuit de rijdende auto.