woensdag 12 mei 2021

Het gras is groener.....


Bijna wekelijks ben ik aan het oppassen op een van onze kleindochters. Een van de dingen die ik graag met haar doe is samen aan de wandel gaan. Uiteraard gaan we de dan ook langs de schaapjes. Tenminste als het weer het toe laat. Vorige week was dat niet het geval, haar dat ook uitgelegd, maar helemaal goed begreep ze dat niet. Want op een gegeven moment ging ze uit haar zelf naar de gang om daar in de buggy te gaan zitten. Toen ik haar vroeg waarom ze in de buggy zat kreeg ik te horen dat ze naar de schaapjes wilde. 

Van de week was het gelukkig wel goed wandelweer. De temperatuur was goed. De zon scheen volop. En waar wij liepen was het een en al rust om ons heen.



Hier lopen we beneden langs de de dijk. 
In de verte kan je de schapen zien lopen. 




Rechts boven op de dijk de schapen




Links van ons dit uitzicht


Nieuwsgierige lammetjes

Hier zijn we op de dijk, en tevens op de weg terug. Uiteraard hier ook even stoppen bij de schaapjes. Alleen dit keer had ik wat blaadjes geplukt om hiermee een schaap te lokken. Schaap 56 zag dit wel zitten ,Die at zonder problemen uit mijn hand, en lokte door haar gedrag ook andere schapen naar ons toe.

Tussen de middag gingen manlief en ik aan de wandel. En liepen we daar waar ik eerder van de week was geweest met onze kleindochter. Ondertussen vroeg ik me af of schaap 56 opnieuw uit mijn hand zou eten. Ze at niet alleen uit mijn hand, ze volgde me ook nog voor meer.  



Wel bijzonder dat er zo uit mijn hand gegeten wordt

Het gras is niet groener, maar de blaadjes aan mijn kant zijn niet te weerstaan. En mocht je je afvragen hoe het komt dat ik weet dat het om een en hetzelfde schaap gaat, heel eenvoudig




de moeders dragen allemaal een ketting met een 
label eraan.