woensdag 1 maart 2023

Soepje

In een eerder blogje schreef ik al dat ik in het verleden schreef voor twee bloggen. Dit blog en die van onze vrouwenorganisatie, wat ondertussen niet meer wordt gebruikt, maar waar ik wel een aantal jaren voor heb geschreven.  De komende tijd zal ik me richten op het overhevelen van een aantal blogjes van dat andere blog naar dit blog. Dit heeft alles te maken met het woord soepje. Ik kreeg vanochtend namelijk een berichtje van iemand toegestuurd met een link. Ze zei daarbij "dit deed me denken aan je soepje". Soepje was namelijk een jaarlijks terugkerend thema op dat andere blog. Toen ik de woorden van de link las, begreep ik gelijk wat ze bedoelde.  

In dit artikel wordt onder andere dit gezegd: "De algemene conferentie staat weer voor de deur - dat betekent dat we openbaring bij monde van profeten kunnen verwachten! Nu we naar nieuwe raad uitkijken, mogen we niet vergeten wat we in recente conferenties hebben gehoord. Het woord van de Heer verloopt tenslotte niet elke zes maanden. Wat we deze conferentie gaan horen, zal een toevoeging zijn van wat we in vorige conferenties hebben geleerd, en geen vervanging ervan."

Maar het ging haar met name om de volgende woorden waar het artikel mee begint: "Als je vooraf president Nelsons herhaaldelijke alarmgeschal in zijn recente toespraken doorneemt, zul je meer uit de komende algemene conferentie halen." Soepje is namelijk een samenvatting van dingen die president Nelson de afgelopen tijd tijdens conferenties heeft gezegd. 

Nog even en het is weer voorjaar. Tijd voor een grote schoonmaak. Als eerste neem ik mijn voorraadkast onderhanden. De komende tijd zal ik de nodige blikjes, van het andere blog, open trekken op dit blog. 


Gratis vector verse tomaten en tomatensoep in blik


Afbeelding: freepik.com