donderdag 20 mei 2021

Schaapje schaapje, heb je witte wol?


Een van de liedjes die gezongen werd tijdens onze wandeling. En natuurlijk gingen we weer naar de schapen. Dit wordt ondertussen min of meer van mij verwacht. 




Dit keer zijn we bovendijks gebleven en hebben we een heel andere weg terug genomen. Voor haar, onze kleindochter, was dit de eerste keer en voor mij zeker niet. Denk nu niet dat dat een straf is, want elke keer weer, ondanks dat het pad steeds het zelfde is, blijft het uitzicht betoverend mooi en is er genoeg te zien of te ontdekken. Een stel herten, de wolken, of zoals nu, hoeveel verschillende bloemen er nog te zien zijn langs dit stukje dijk. 

Wij hebben ons niet bezig gehouden met de namen van de bloemen , maar met de kleuren ervan. 


Wit





Paars 

Hondsdraf is paars. Of misschien toch niet? Om het even, de kleine van vandaag vindt het allemaal prima. Een heel verschil met onze oudste kleindochter. Zij zit in groep 2. Zij corrigeerde mij met de woorden ' Nee oma, dat is violet', toen ik zei dat het paars was. Misschien wordt het tijd voor een kleine cursus kleuren. 


 




Rose





Deze bloempjes komen niet tot hun recht op deze foto. En ze zijn zeker niet rose. Wat dan wel? Misschien eerder bordeaux. Misschien dat het mij een volgende keer lukt om hun kleur goed te vangen, en mag je zelf je eigen kleur conclusie trekken. Ik vind ze in ieder geval prachtig en dat voor iemand die niet een echt bloemen liefhebber genoemd kan worden. 


Blauw




Geel 











Dit waren een aantal bloemen die langs de dijk stonden. Er zijn er nog meer, maar niet alles staat al in bloei. En dat heb ik het nog niet gehad over hoeveel soorten verschillende bladeren er te ontdekken zijn langs dit stukje dijk.